Wizytówki z kodem QR

Pierwszych klientów, zainteresowanych kodem QR, mieliśmy ponad dziesięć lat temu, dziś wizytówki z nim drukujemy dla pewnej liczby firm. Pytania o możliwość umieszczenia kodu pojawiają się w miarę systematycznie.

Na skrawku papieru, jakim jest wizytówka, w najbardziej rozbudowanym i jeszcze czytelnym kodzie QR zmieścimy nazwę firmy, imię i nazwisko, telefon, mail. Aplikacja czytnika powinna rozpoznać poszczególne informacje i wpisać je we właściwe rubryki telefonu.

Kod nie musi być czarny, program odczyta prawidłowo każdy wystarczająco skontrastowany układ. Na białym papierze można śmiało projektować intensywne, wyraziste kolory, na innym jasnym tle – granaty, ciemne zielenie, brązy.

Najprostsze kody to adres www. Mogą być kolorowe bez ryzyka zmniejszenia ich czytelności.

Im mniej treści do zakodowania, tym większa swoboda w graficznym przeobrażaniu kodu. Dotyczy to także kształtu pojedynczego modułu. Oprócz klasyki, czyli kwadratu, mamy do dyspozycji kółko, kwadrat stojący na wierzchołku oraz gwiazdkę.

Pojedynczy moduł w kodzie nie musi być kwadratem. Program odczyta także dane zapisane przy użyciu okręgu, obróconego o 45 stopni kwadratu lub pięcioramiennej gwiazdki.

Prawidłowość kodu, tak jak resztę treści we wszelkich drukowanych materiałach, zawsze sprawdza klient.

Umieszczony obok kod zawiera nazwisko niezwykłego poety, tytuł oraz początek utworu. Możesz sprawdzić na nim działanie swojej aplikacji / swojego programu.